Velkommen til nytt barnehageår!

I dag møter mange nye barn og foreldre barnehagen for første gang. Vi ser frem til å bli kjent med dere! Velkommen til alle nye og velkommen tilbake til dere som allerede går her hos oss!

Det er mye spenning rundt det å starte i barnehagen. Kommer det til å gå bra? Vil barnet trives? Får de venner? Blir de sett og hørt? Bekymring hører med til det å være forelder. Vi vil jo det aller beste for barna våre! Her i barnehagen ønsker vi å legge til rette for en trygg og god hverdag for barna, om de starter på småbarn eller om de starter på stor avdeling. Vi ønsker et godt samarbeid og god dialog med dere foreldre slik at starten på barnehagelivet blir så god som mulig. Alle spørsmål er relevante, spør om det du lurer på!

Vi ønsker dere en god start på en ny hverdag, velkommen skal dere være!

Til slutt vil vi gi dere en historie som dere kan ta med dere på veien:

"En liten krabat stabber inn porten til barnehagen for første gang. Med sekk på ryggen. Oppi sekken ligger matboksen med maten han skal spise senere i dag. Mamma åpner døren inn til avdelingen hans. Oj, her var det mange par sko og jakker i gangen! Han titter seg rundt og får øye på flere barn som titter nysgjerrig på ham. En voksen kommer mot dem, hilser blidt og ønsker dem velkommen inn. Jørgen tar sine første skritt inn i sin nye hverdag. Denne skal vise seg å gi ham mange gode og læringsrike opplevelser og erfaringer som han tar med seg i ryggsekken sin videre..."