Hvordan prioriterer din kommune barnehagene?

Sjekk bemanning og tilskudd i Barnehage- Norge på www.enbedrebarnehage.no Foreldre betaler det samme for en barnehageplass over hele landet. Men forutsetningene for å tilby et barnehagetilbud med høy kvalitet varierer svært mye fra kommune til kommune.

På den nye nettsiden finner du informasjon om hvordan din kommune prioriterer barn i barnehager:

• Bemanning (antall barn pr. ansatt)
  • Pedagogandel (andel pedagoger blant de ansatte)
  • Årlig tilskudd til barn i barnehage (0-3 år)

Det er store forskjeller mellom kommunene. Klikk deg inn på nettsiden www.enbedrebarnehage.no og sjekk din kommune. Det er PBL (private barnehagers landsforbund) som lanserer nettsiden. Med nettsiden ønsker PBL å sette søkelyset på kvaliteten i norske barnehager- og å gjøre viktige opplysninger om kommunenens prioriteringer tilgjengelig for alle som er interesserte i barnehager.