Velkommen til Milla!

På Milla går det 16 barn mellom 2 og 5 år. Personalet består i år av 2 pedagoger (180%), 1 fagarbeider (100%) og 1 pedagogisk medarbeider (50%).

Barnegruppa deles store deler av dagen. Noen er ute mens andre er inne på avdelingen eller benytter rom i barnehagen som er felles. Vi holder til på store barns bygget, og her besøker barna hverandre gjerne på tvers av avdelingene for lek inne. Ute har vi felles utelekeområde med avdelingene Albert og Viktor. Vi har også turdag og klubber hver uke. Klubber er aldresinndelte grupper hvor barna på tvers av avdelingene leker sammen og blir bedre kjent.

Barna som spiser frokost i barnehagen, har med seg egen mat. Vi har felles frokost på kjøkkenet på morgenen (utenom ved oppstart av nytt barnehageår, da spiser vi frokost inne på avdelingen). Utover dette serverer barnehagen lunsj, ettermiddagsmat, frukt og melk.

Vi har stort fokus på sosiale ferdigheter og språk. Dette jobber vi med gjennom hele dagen, både i strukturerte voksenstyrte aktiviteter og i rutinesituasjoner gjennom dagen.

For å ivareta barnehagens barnesyn "jeg er meg og jeg duger", er vi opptatt av at alle barn skal føle seg sett, hørt og akseptert som sitt unike individ.

Velkommen til oss!

Anne- Ma, Marit, Lise og Tone