Velkommen til Ludde!

Barnehagens eldste bygg består av 2 småbarnsavdelinger, Ludde og Ruskesara. Det er plass til 13 barn på hver av avdelingene. Det er et nært samarbeid mellom avdelingene, som også deler utelekeområdet. Dette disponeres kun av de to småbarnsavdelingene og er derfor tilpasset denne aldersgruppen.

Barnegruppene på småbarn deles gjerne gjennom dagen. Noen er ute mens andre er inne på avdelingen eller disponerer rom i barnehagen som er felles. Vi har også klubber hver uke. Klubber er aldersinndelte grupper hvor barna på tvers av avdelingene leker sammen og blir bedre kjent.

De barna som spiser frokost i barnehagen, har med seg egen mat. Utover det serverer barnehagen lunsj, ettermiddagsmat, frukt og melk (utenom i tilvenningsperioden fra medio august til medio september, da har også foreldrene med matpakke til lunsjen).

Soving foregår inne på soverommene og ute i vogn med sovevakt/ tilsyn, alt etter hva som fungerer for barnet.

På Ludde jobber det 1 pedagog (100%), 2 fagarbeidere (150%) og 2 pedagogiske medarbeidere (150%).

På småbarna har vi stort fokus på trygghet og tilknytning. Vi støtter barnet i sin utforskning og tar imot det når det trenger fysisk og emosjonell nærhet. Vi trøster, vi ler, vi leker. Vi er opptatt av trygge, gode rammer for barnet.

Velkommen til oss!

Victoria, Kristin, Yvonne, Vivi og Berit