Frisk tur i skogen!

- 7 grader krever litt ekstra klær på kroppen når vi skal gå på tur. Ulltøy, skjerf, votter, lue, dress og varme sko tas på før vi går ut. Ved porten står 11 barn og 2 voksne klare for skogtur kulda.

På veien mot skogen øver vi litt på å gå to og to. Etter hvert løpes det fritt oppover i skogen! Røde i kinnene nærmer vi oss vanntårnet med tunge sekker fylt med ved, mat og drikke. Bålet fyres, gjemsel og lek er i gang. Det er jammen mange fine gjemmesteder i skogen! Etter en stund er bålet klart og pølsene varmer vi på rist. Det kjennes godt med varm saft i koppen når vottene tas av. Det blir tid til enda litt lek i skogen før vi går tilbake. Vi pakker med oss alt vi hadde i sekkene før vi går, og slukker bålet med snø. Turen tilbake går fort, nå var det jo bare nedover. Og de tunge sekkene er plutselig lette. Drøye 2 timer etter at vi startet, er vi tilbake i barnehagen. Takk for turen!